O tom, že byť „in“ môže mať rôzne podoby. Niekomu to pristane a niekomu sa to vôbec nehodí.

Asi by som začala, že čo je to byť „in“. Znamená to byť aktuálny, mimoriadne múdry, že sa vyznám, že viem moderne komunikovať, že vyzerám ako vystrihnutý/á zo super moderného módneho časopisu? Byť „in“ môže mať rôzne podoby. Pre každého to môže mať odlisný význam.

Z pohľadu imidžu to môžeznamenať byť trendový, štýlový, moderný, viditeľný, módny napríklad. Skôr akoby som viedla zoznam aktuálnych trendov by som si zanalyzovala aký typ postavy som a aké farby mi pristanú. A až potom z toho zoznamu trendov vybrala tie, ktoré mi pristanú, hodia sa mi a korešpondujú s mojou postavou.

Nie každý bude rovnako vyzerať, či už dobre alebo opačne, v tých istých šatách. Za ďaľšie si treba uvedomiť pri tvorbe toho zoznamu, čo sú moje plusy a čo mínusy. Malo by platiť, že plusy treba vyzdvihovať a naopak mínusy potláčať. A nie všetky trendy sú vhodné zaradiť do zoznamu, pretože nemusia ladiť tiež s firemnou kultúrou spoločnosti, v ktorej človek pracuje. Toto sú tiež dôležité faktory pri definovaní a plánovaní zoznamu ako byť „in“.

Možno by som skôr zacielila ako byť „in“ vo svojom šatníku, ako sa cítiť „in“ a nie ako byť prudko trendový.
Som zástanca, že ideálny imidž je vtedy, keď „to“ ladí s osobnosťou, príležitosťou a plusy sú vpopredí. A je absolútne jedno, či je zakomponovaný posledný výkrik módy. Nemusí ladiť s farbou pokožky. Aktuálny farebný hit nemusí byť obľúbený, lebo sa viaže s nepríjemnou či negatívnou spomienkou z minulosti. Mnohé trendy sa tiež musia páčiť. A samozrejme tiež sa nemusia hodiť.

Existujú tiež takzvané nesmrteľné trendy, ktoré budú „in“ vždy každú sezónu, po celý rok. Áno, môžu byť vylepšené či modifikované. Pôjde skôr o odrodu či obrodenie klasického trendu. Napríklad, biela košeľa a rifle je niečo čo je vlastne „must have“ v šatníku. Je to aktuálne stále. Denim zatraktívnil herec James Dean. Jeho rebelský „look“ spravil s denimu ikonu.

kosela biela bluzka nohavice trend         kosela biela trend

Samozrejme strih, materiál môže byť ovplyňovaní sezónnymi trendami. Čo znamená, že to môže byť aj materiál. Áno aj materiál môže byť trendom.
V prvom rade je dôležité, aby strih či materiál lichotil postave. Niekto vsadí na klasiku, niekto sa inšpiruje práve aktuálnymi vychytávkami. Je to vec osobného vkusu, veľkosti šatníka a tiež nálady. Ak to bude takzavaná „jednorazová“ radosť, nemala by to byť veľká investícia, keďže zhodnotenie v šatníku bude práve trendové – sezónne.

rifle denim modra trendy trend                rifle denim modra trendy trendrifle denim modra trendy trend

Čo by teda malo byť na zozname ako byť „in“?
• analýza postavy
• farebná typológia
• osobnosť
• náplň dňa
• firemná kultúra
• šatník
• komunikácia (netreba zabúdať, že neverbálna je veľmi dôležitá)
• príležitosť
• inšpirácia
• zostať sám sebou

Toto by malo byť akýchsi desatoro prikázaní pri dosahovaní byť „in“. Hlavne, keď sa bavíme personalizácii. Všetko čo vyhodnotíme ako byť „in“ môže byť na zozname, len musí korešpondovať s osobnosťou a musí to pôsobiť prirodzene. Len vtedy to bude „in“.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*
*