MENU
logo-mini
mandala2

FARBY SÚ DETI SVETLA

Zdielajte

FARBY SÚ DETI SVETLA

Jar je úžasná. Krásne vonia. Všetko kvitne a celému svetu sa vracia farebnosť a pestrosť po ponurej zime. Jar je akýmsi symbolom niečoho lepšieho. Je poslom nového začiatku. Príroda sa zobúdza a hrá farbami.

Farby sú dôležité. Robia naše dni veselé či smutné. Neznamená to však, že žltá farba je vždy tá veselá a čierna len smutná. Je dôležité kto je nositeľom a v akej kombinácii, s akým doplnkom. Tým doplnkom je aj odtieň pleti.

Farba je silná a má moc. Predstavme si ako vie byť naša nálada ovplynená podľa farby oblohy. keď sa každé rano prebúdzame.

Sila farieb fascinovala filozofov, psychológov, chemikov, tiež umelcov a návrhárov. Ľudia dnes rozprávajú o energii farieb. Farby sú dlhodobo spájané s triedou, postavením a autoritou v mnohých kultúrach či organizáciách. Mnohí sa snažili po stáročia klasifikovať individuálne farby a nastoliť pravidlá harmónie farieb vplývajúcich na spoločnosť.

Z práce chemika Róberta Boylea poznáme červenú, žltú a modrú ako základné farby. Ešte pred ním sa pokúšal zostaviť základné farby Michelangelo, len do výsledku pridal zelenú farbu.

Vieme, že farby nie sú statické. Farby sú podobné ľuďom. Ich charakter sa môže meniť. Môže byť ovplyňovaný blízkou spoločnosťou.

Albert Munsell, umelec a učiteľ, identifikoval a definoval základ farieb v troch dimenziách: odtieň (studený/teplý), hodnotu (hĺbku/jas), sensibilita (žiarivosť/tlmenosť).

V 20.storočí švajčiarsky umelec Johanes Itten vytvoril pravidlá teórie farieb, ktoré sú učené na školách umenia a dizajnu po celom svete. Itten je prvým človekom, čo spája farby so štyrmi typmi ľudí. Najznámejšia a najlepšia jeho práca je pravdepodobne farebná škála dvanástich farieb, ktoré sa dnes hlavne využivajú  pri dekorovaní domov a tiež na palete farbenia u kaderníkov.

Farby sú deti svetla.

Použitie farieb popisuje naše emócie. Reakcia na farby môže byť videná ako estetická, emočná alebo symbolická. Farby a ich kombinácie môžu byť obzvlášť evokujúce, obzvlášť vykúzlujúce atmosféru alebo periódu histórie. Napríklad lososovo ružová je farba tridsiatych rokov, magenta alebo tmavo zelená majú silný Viktoriánsky podtón a biela sa spája s efektívnosťou a čistotou.

Uvedomte si svoju reakciu na efekt, keby ste uvideli policajta v jasnej žltej uniforme alebo zdravotnú sestru oblečenú v hnedej rovnošate.

Konkrétna farebná kombinácia môže byť príjemná, nepekná alebo ľahostajná/nevýrazná. Príjemné kombinácie farieb predstavujú riadny vzťah a teda definujú harmóniu, ktorá ovplyňuje emócie a prostredie.

Príchod farieb do kinematografie (1940) priniesol ich vplyv a efekt na vzhľad protagonistov. Róbert Dorr, umelec ktorý ovládal Ittenovu teóriu o farebných skupinách, vyskúšal ako jedna herečka môže vyzerať sviežo a krásne v jeden deň a v iný deň zas unavene a staro. Uvedomil si, že je to vplyv kombinácií farieb, ktoré herečka mala na sebe.

Každý z nás má základný pigment, ktorý spadá do jednej zo štyroch skupín, definované unikátnou kombináciou odtieňa a tónu.Vo farebnej analýze sú všeobecne známe tieto štyri skupiny: Jar, Leto, Jeseň, Zima. Dve skupiny reflektujú teplé farby ako Jar a Jeseň a Leto a Zima vystihujú studené farby. Dorr vytvoril veľkú selekciu vhodných farieb na základe výskumu pre jednotlivý typ pokožky, pomôcť vytvoriť veľa možností efektov želaných filmovým a televíznym priemyslom. Narodilo sa povolanie IMIDŽ KONZULTANT.

Niekto kto pomáha vytvoriť vzhľad podľa potreby v závislosti od zadania: priateľský alebo nepriateľský, profesionálny alebo naopak, dôveryhodný alebo nie, zdravý alebo chorý…

V roku 1980 Carolyn Miller zistila, že tento systém nie je dostatočne flexibilný, osobný a je príliš stabilný, aby sa presne určila individuálna, jedinečná, farebná analýza klientov. Rozdelenie do štyroch skupín nebolo postačujúce. Vytvorila metódu, ktorá viac vníma a presnejšie reaguje na škálu odtieňov pleti. Bol vytvorený Dom farebného systému.

Pokým v móde trendy a výstrelky prichádzajú a odchádzajú, teória farieb interpretovaná Domom farebného systému, naďalej vychádza z oblasti  vedy, logiky a objektivity, umožňuje každému klientovi ich individuálnu farebnú analýzu, vytvárať a rozvíjať svoj vlastný jedinečný vzhľad v súlade so životným štýlom.